nike mercurial superfly 6 orange and black Nike Mercurial Superfly 360 Orange

adidas predator 18+ all black adidas predator 18+ all black

black and gold cr7 black and gold cr7

white and gold mercurials white and gold mercurials

nike hypervenom black and orange nike hypervenom black and orange

nike mercurial superfly 6 orange and black Nike Mercurial Superfly 360 Orange

adidas predator 18+ all black adidas predator 18+ all black

black and gold cr7 black and gold cr7

white and gold mercurials white and gold mercurials

nike hypervenom black and orange nike hypervenom black and orange

Poradnik – Sail and Travel Sail & Travel - czartery, rejsy jachtem, katamaranem, Sardynia, Korsyka, Chorwacja, Włochy
  +48 502 311 505
Przyjazd do portu i odbiór jachtu Po dotarciu do portu, w którym zaczyna się rejs należy odszukać w marinie biuro lub osobę z firmy, z której czarterowaliśmy jacht, aby dopełnić wszelkich formalności i przejąć jacht. Jak to zrobić:
  1. W biurze zostaną Państwo poinformowani, kiedy i kto (Skipper, Bosman) przekaże Państwu jacht. Osoba odpowiedzialna oprowadzi i pokaże cały jacht.
  2. Dopóki jacht nie zostanie formalnie odebrany/przekazany przez Skippera armatora prosimy nie wnosić na niego swoich bagaży – utrudnia to tzw. „check in”. Najlepiej jak jedna, maksymalnie dwie osoby wraz ze Skipperem armatora przejmują jacht. Istotne jest, aby sprawdzić działanie wszystkich urządzeń, skontrolować żagle i obejrzeć kadłub jachtu.
  3. Jeśli lista załogi nie została przygotowana przed wyjazdem należy zebrać paszporty/dowody osobiste od członków załogi i przekazać je do biura armatora, w którym obsługa przygotuje odpowiedni dokument.
  4. Przejęcie – „check in” polega na obustronnym sprawdzeniu stanu technicznego jachtu oraz jego wyposażenia.
Co sprawdzamy: Wnętrze jachtu: wyposażenie kabin, oświetlenie, pilot windy kotwicznej, toalety – działanie, kambuz – garnki sztućce, zastawa, kuchenka gazowa, stan napełnienia butli gazowych – zawory zamykające, reduktor, umiejscowienie akumulatorów – włączniki główny i rozruchowy, bezpiecznik windy kotwicznej, zbiornik z paliwem, ilość paliwa w zbiornikach – zawór, ogólny stan silnika, zenza – pompa zęzowa, dociski bulajów oraz klap – szczelność okien, panel z przyrządami – co do czego służy, gps + plotter, UKF, komplet map, locja, lornetka, środki ratunkowe (kamizelki lub kapoki, szelki bezpieczeństwa, zestaw flar, róg mgłowy). Na pokładzie: kotwica – działanie windy kotwicznej, światła nawigacyjne, światło silnikowe, światło kotwiczne,  zastosowanie wszelakich lin prowadzonych od masztu do kokpitu, mechanizm uruchamiania i wyłączania silnika, echosonda (jak podawana jest głębokość odkila czy od linii wodnej), autopilot, log oraz wszelkie inne przyrządy, stan żagli, zęzowa pompa ręczna, wlewy wody, wlewy paliwa, stan pontonu, stan silnika do pontonu – jeśli jest w opcji, zawartość bakist – z reguły znajdują się tam: cumy, wiosła oraz pompka do pontonu, kanister na paliwo do silnika pontonowego, dodatkowy kanister na wodę, zapasowa kotwica, zapasowy rumpel, szmaty szczotki itp. Należy dokładnie obejrzeć pokład oraz kadłub jachtu pod kątem ewentualnych odpryśnięć żelkotu – jeśli są, proszę koniecznie na to zwrócić uwagę i zaznaczyć w protokole odbiorczym. Warto zrobić zdjęcia aparatem cyfrowym. Wszelkie braki w wyposażeniu powinny zostać uzupełnione przez właściciela, a uszkodzenia i mankamenty wynikające z używania jachtu skrupulatnie odnotowane.
  1. Po zakończeniu procedury przejęcia jachtu należy podpisać protokół i udać się do biura, w którym czeka przygotowana lista załogi oraz dokumenty jachtu. W biurze opłacamy również kaucję lub ubezpieczenie kaucji, jeśli na takowe się decydujemy. Kaucja pobierana jest w EUR, USD lub walucie lokalnej, a opłacamy ją za pomocą karty kredytowej lub gotówką
  2. Po zakończeniu wszystkich procedur organizacyjnych następuje zaokrętowanie i możemy wypłynąć w szerokie morze.
Powrót do portu i zdanie jachtu
  1. Z reguły jacht zdajemy w sobotę do godziny 9.00. Dobrze jest wrócić do mariny poprzedniego dnia wieczorem. Niektóre firmy wymagają powrotu w piątek do godz. 17.00. Jeśli ostatnią noc spędzimy poza mariną, warto spakować się wieczorem, aby po przypłynięciu rano do portu sprawnie opuścić jacht. Miejsce na  ostatni nocleg powinniśmy wybrać w miarę blisko mariny (nie dalej niż kilka mil), aby zdążyć przypłynąć do godz. 9.00. Pamiętajmy, że następna załoga czeka już na jacht.
  2. Jacht oddajemy z taką samą ilością paliwa z jaką go dostaliśmy, paliwo należy zatankować przed oddaniem jachtu.
  3. O godz. 9.00 armator będzie oczekiwał, że czarterujący opuści jacht wraz ze wszystkimi bagażami.
  4. Po opuszczeniu jachtu przez załogę nastąpi procedura „check out” – czyli zdanie jachtu.
  5. Tak jak podczas przejmowania jachtu, tak i teraz Skipper lub Bosman sprawdzi czy jacht i jego wyposażenie wrócił w takim stanie, w jakim został przekazany. Jeśli nie dokonaliśmy żadnych szkód podpisujemy protokół zdawczy i udajemy się do biura armatora w celu odebrania kaucji.
  6. W przypadku szkód powstałych z naszej winy, armator obciąży nas kosztami zniszczeń lub zgubionych przedmiotów. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, starajmy się zachować spokój i wynegocjować jak najniższą kwotę. Pamiętajmy, aby nie dać sobie wmówić czegoś, czego nie uszkodziliśmy – niestety, zdarzają się czasem i takie sytuacje.
  7. Jeśli dokonaliśmy znacznych uszkodzeń, warto poinformować o tym armatora jak najszybciej (nawet w trakcie trwania naszego rejsu). Armator ma wtedy więcej czasu, by kupić niezbędne elementy i zorganizować naprawę. Może to mieć istotny wpływ na końcowe koszty.
  8. Zalecamy, aby naprawdę dbać o sprzęt, który mamy pod swoją opieką. Zwiększymy dzięki temu swoje bezpieczeństwo i zminimalizujemy ryzyko ewentualnych strat. Nie dziwmy się właścicielom jachtów, w końcu przekazują nam sprzęt warty kilkadziesiąt, a często kilkaset tysięcy euro.
Pobierz artykuł "ABC czarteru" w formacie pdf Sail & Travel - Żegluj, nurkuj, zwiedzaj!
Przyjazd do portu i odbiór jachtu
Po dotarciu do portu, w którym zaczyna się rejs należy odszukać w marinie biuro lub osobę z firmy, z której czarterowaliśmy jacht, aby dopełnić wszelkich formalności i przejąć jacht.
Jak to zrobić:

  1. W biurze zostaną Państwo poinformowani, kiedy i kto (Skipper, Bosman) przekaże Państwu jacht. Osoba odpowiedzialna oprowadzi i pokaże cały jacht.
  2. Dopóki jacht nie zostanie formalnie odebrany/przekazany przez Skippera armatora prosimy nie wnosić na niego swoich bagaży – utrudnia to tzw. „check in”. Najlepiej jak jedna, maksymalnie dwie osoby wraz ze Skipperem armatora przejmują jacht. Istotne jest, aby sprawdzić działanie wszystkich urządzeń, skontrolować żagle i obejrzeć kadłub jachtu.
  3. Jeśli lista załogi nie została przygotowana przed wyjazdem należy zebrać paszporty/dowody osobiste od członków załogi i przekazać je do biura armatora, w którym obsługa przygotuje odpowiedni dokument.
  4. Przejęcie – „check in” polega na obustronnym sprawdzeniu stanu technicznego jachtu oraz jego wyposażenia.

Co sprawdzamy:
Wnętrze jachtu: wyposażenie kabin, oświetlenie, pilot windy kotwicznej, toalety – działanie, kambuz – garnki sztućce, zastawa, kuchenka gazowa, stan napełnienia butli gazowych – zawory zamykające, reduktor, umiejscowienie akumulatorów – włączniki główny i rozruchowy, bezpiecznik windy kotwicznej, zbiornik z paliwem, ilość paliwa w zbiornikach – zawór, ogólny stan silnika, zenza – pompa zęzowa, dociski bulajów oraz klap – szczelność okien, panel z przyrządami – co do czego służy, gps + plotter, UKF, komplet map, locja, lornetka, środki ratunkowe (kamizelki lub kapoki, szelki bezpieczeństwa, zestaw flar, róg mgłowy).

Na pokładzie: kotwica – działanie windy kotwicznej, światła nawigacyjne, światło silnikowe, światło kotwiczne,  zastosowanie wszelakich lin prowadzonych od masztu do kokpitu, mechanizm uruchamiania i wyłączania silnika, echosonda (jak podawana jest głębokość odkila czy od linii wodnej), autopilot, log oraz wszelkie inne przyrządy, stan żagli, zęzowa pompa ręczna, wlewy wody, wlewy paliwa, stan pontonu, stan silnika do pontonu – jeśli jest w opcji, zawartość bakist – z reguły znajdują się tam: cumy, wiosła oraz pompka do pontonu, kanister na paliwo do silnika pontonowego, dodatkowy kanister na wodę, zapasowa kotwica, zapasowy rumpel, szmaty szczotki itp.

Należy dokładnie obejrzeć pokład oraz kadłub jachtu pod kątem ewentualnych odpryśnięć żelkotu – jeśli są, proszę koniecznie na to zwrócić uwagę i zaznaczyć w protokole odbiorczym. Warto zrobić zdjęcia aparatem cyfrowym.

Wszelkie braki w wyposażeniu powinny zostać uzupełnione przez właściciela, a uszkodzenia i mankamenty wynikające z używania jachtu skrupulatnie odnotowane.

  1. Po zakończeniu procedury przejęcia jachtu należy podpisać protokół i udać się do biura, w którym czeka przygotowana lista załogi oraz dokumenty jachtu. W biurze opłacamy również kaucję lub ubezpieczenie kaucji, jeśli na takowe się decydujemy. Kaucja pobierana jest w EUR, USD lub walucie lokalnej, a opłacamy ją za pomocą karty kredytowej lub gotówką
  2. Po zakończeniu wszystkich procedur organizacyjnych następuje zaokrętowanie i możemy wypłynąć w szerokie morze.

Powrót do portu i zdanie jachtu

  1. Z reguły jacht zdajemy w sobotę do godziny 9.00. Dobrze jest wrócić do mariny poprzedniego dnia wieczorem. Niektóre firmy wymagają powrotu w piątek do godz. 17.00. Jeśli ostatnią noc spędzimy poza mariną, warto spakować się wieczorem, aby po przypłynięciu rano do portu sprawnie opuścić jacht. Miejsce na  ostatni nocleg powinniśmy wybrać w miarę blisko mariny (nie dalej niż kilka mil), aby zdążyć przypłynąć do godz. 9.00. Pamiętajmy, że następna załoga czeka już na jacht.
  2. Jacht oddajemy z taką samą ilością paliwa z jaką go dostaliśmy, paliwo należy zatankować przed oddaniem jachtu.
  3. O godz. 9.00 armator będzie oczekiwał, że czarterujący opuści jacht wraz ze wszystkimi bagażami.
  4. Po opuszczeniu jachtu przez załogę nastąpi procedura „check out” – czyli zdanie jachtu.
  5. Tak jak podczas przejmowania jachtu, tak i teraz Skipper lub Bosman sprawdzi czy jacht i jego wyposażenie wrócił w takim stanie, w jakim został przekazany. Jeśli nie dokonaliśmy żadnych szkód podpisujemy protokół zdawczy i udajemy się do biura armatora w celu odebrania kaucji.
  6. W przypadku szkód powstałych z naszej winy, armator obciąży nas kosztami zniszczeń lub zgubionych przedmiotów. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, starajmy się zachować spokój i wynegocjować jak najniższą kwotę. Pamiętajmy, aby nie dać sobie wmówić czegoś, czego nie uszkodziliśmy – niestety, zdarzają się czasem i takie sytuacje.
  7. Jeśli dokonaliśmy znacznych uszkodzeń, warto poinformować o tym armatora jak najszybciej (nawet w trakcie trwania naszego rejsu). Armator ma wtedy więcej czasu, by kupić niezbędne elementy i zorganizować naprawę. Może to mieć istotny wpływ na końcowe koszty.
  8. Zalecamy, aby naprawdę dbać o sprzęt, który mamy pod swoją opieką. Zwiększymy dzięki temu swoje bezpieczeństwo i zminimalizujemy ryzyko ewentualnych strat. Nie dziwmy się właścicielom jachtów, w końcu przekazują nam sprzęt warty kilkadziesiąt, a często kilkaset tysięcy euro.

Pobierz artykuł „ABC czarteru” w formacie pdf

Sail & Travel – Żegluj, nurkuj, zwiedzaj!

2017 Sail & Travel
created by: montownia.com
Zamknij
Zadzwoń do nas +48 502 311 505 lub
zapisz się do newslettera